popkultúra
A kortárs elektronikus zene alázatos jakuzája – DJ Krush budapesti koncertjéről
Nem láttam még egy ilyen dj-t, aki ennyire össze akart volna kacsintani a közönségével, nem mellesleg olyat sem láttam, akinek a mozdulatait ennyire lekövette volna a hallgatóság.
Kutyaszorítóban. Néhány gondolat a mocskos fideszezésről és a könnyűzenéről
Azzal szemben, amit mindösszesen mocskos fideszezésnek nevezünk, mindenféle túlfeszült intézményi reakció felesleges és kontraproduktív. Egy akármilyen fennálló rendszer csak rosszul, de inkább nevetségesen jöhet ki egy efféle pengeváltásból.
Meghalt a koncert, éljen a koncert?
Beleszagoltam az idei Sziget fesztiválba. És érdekes következtetésekre jutottam. Öregedni szar, de izgalmas élmény.
Elvis csípőjétől a punkok tarajáig: a rock győzött és meghalt?
A Péter & Gábor legfrissebb, némileg rendhagyó adásában a könnyűzene történelem- és társadalomformáló szerepéről, valamint identitásképző hatásáról beszélget Karafiáth Orsolya Balogh Gáborral és – ezúttal – Németh Róberttel. Üzlet és lázadás, Woodstock és punkok, Mozart és Jerry Lee Lewis.
Elég a tehetség, ha nő vagy a zenebizniszben?
A Csemegepult friss adásában Péterfy Bori énekes és Fernbach Erika, a Majdnem Híres Rocksuli szervezője a zeneipar nőket érintő kettős mércéjéről, a láthatatlan üvegplafonról, a karrier-család visszatérő és főként nőknek címzett kérdéséiről beszélgetett a műsor házigazdáival.
Restaurált visszhangok | Pink Floyd Live at Pompeii – MCMLXXII
A több mint ötven év után újra bemutatott Live at Pompeii – MCMLXXII című koncertfelvétel azért is érdekes, mert egy olyan zenekart mutat meg, ami még nem érkezett be, hanem ott áll szupersztárság kapujában, nem pusztán emberi, de legalább ennyire zenei értelemben.